[iklan seketika]

Jul 9, 2013

KITCHEN CABINET - EVERSKILL *part I*

yeaahhhh..KC dh in progress stage..cabinet dh pasang pagi td,tp table top belum lagi..tapi before nk tepek pic tadi,ni nk tepek dulu pic aku amik masa mula2 deal ngn SIM,everskill designer.pic ni dh berkurun dh dlm draft x post2.hahaa..nsbek mlm ni terajin nak bongkar draft folder..ni pn update dari hp je sambil tergolek2 tunggu masa nk tdo..huhu.ok,gambar 3D design n yg dh install separuh akan di'upload' later..boleh share dgn korg2 yg tgh survey kitchen cabinet tu...*tu pn kalo ada yg tersesat masuk blog aku*wakakaaa..
ok,memandangkan aku dh upload gambar solid surface ni,so aku cite la sikit pasal table top..table top utk KC aku,aku gune solid surface je.ni 3rd stage la kononnya..dh campur dgn bahan lain.table top ke-2  terbaik ialah granite..ni %age batu dia lagi tinggi dari solid surface meaning lagi kuat n kukuh la..campionnya ialah quartz..haa ni 100% batu.kalo ko ketuk batu lesung atas ni confirm x pecah..ye ke????nth,mandai2 aku je.haha.tp betol kot kalo x salah..
advantage guna solid surface ni,disebabkan dia dh campur ngn benda lain,so dia senang dibentuk.so kalo buat L shape tu x payah nk potong2 corner tu..straight 1 surface je..eh,paham ke apa aku cakap niii??haha
lagi 1 nak share,kalau pilih solid surface ni,better dont choose dark color sebab kalo bercalar nampak kesan putih tu.so cari light color..eh,mcm byk pulak keburukan solid surface ni..tapu apsal aku pilih ni!!!grrr~ sebab 1.x costly sgt..sebab 2.xde la teruk pn solid surf ni.x de la lembut sgt pn.still kukuh kalo nk ketuk daging beku.huhu.panjang pulak cite aku.tadi mcm nk tepek gambar je..-.-"

ni la solid surface..aku guna yg ni.color?bajet surprise dlu..;p

ni keadaan dapur asal aku..before install KC..=))

everskill team nk balik lepas amik measurement..

ok,part II nanti share yg dh nak siap n detail quotation..
continue Part II
continue Part III

No comments:

Post a Comment

[iklan seketika]