[iklan seketika]

Jul 19, 2013

Today is my EDD

19july,harini adalah due date aku..estimate baby keluar harini.tp harini baby masih setia nak dok dlm perut ibu dia lagi.hihi..
Tp nak dijadikan cite,semalam start dari ptg around pkul 3pm cmtu smpai pkul 2am perut aku dok menggelodak2 semacam sampai aku rasa mcm contraction la pulak..rasa senggugut tu..pastu rasa at least sejam mesti kena sekali..tapi dulu doc kate kalo betul2 nk bersalin selang 5mins rasa sakit..kkdg aku pn ade gak rasa cmtu selang 5mins,tapi lps tu hilang sejam..tu aku confuse,aku tahan je dlu..
Bila fikir2 balik aku tau apsal baby ter'excited' smlm..smlm aku menggatal nak p hantar hadiah2 kawen a.k.a pinggan gelas mangkuk yg dapat dulu ke rumah baru.sebab pk2 nanti aku pantang,nth kat mana la laki aku sumbat..alang2 KC tu dh siap,tu aku lap2 bersihkan dlm cabinet tu.pastu susun la sikit2 dlm tu.aku buat sorg2 je sbb hubby keje..masa susun2 tu aku dh mcm x.larat dh.baby dok tekan2 pundi kincing aku ni sekuat yg boleh kot.tapi aku tabah la jugak.
Sampai2 rumah sewa pukul 5 camtu,terus ke dapur potong2 kentang,tempe konon2 nak buat bubur nasi.hihi.nk masak kentang kicap plus sambal tempe.perot kkdg sakit balik tapi aku gagahkn jugak..
Nk dijadikan sibuk lagi,mlm tadi laki aku nk kena hantar worker dia pegi airport..amik worker dia dari semenyih,pastu p airport.pastu hantar kawan dia balik semenyih balik..haa,berpusing2 aku ikut.nk tinggal kt rumah cuak lak,dari ptg dok sakit2 kang x pasal2 nk beranak,laki aku x ada kt rumah lak..
Sepanjang perjalanan tu mmg dtg x dtg jr sakit perut aku tu.aku dok pegang je peruy.waktu kemuncak,otw balik,pkul 1am cmtu hubby dh x larat,nk berenti makan minum jap kat nilai..time kat kedai tu aku rs x larat gila,sakit sampai tangkap pinggang belakang.aku ckp kt hubby semacam je sakit ni.masuk2 kete,letak bantal kt blkg alhamdulillah la ok balik.kalo x mau dari nilai nk rushing2 tempuh jalan kampung yg x ada lampu jln tu.cuak aku!
Pagi ni bangun sahur,perut x meragam.aku rasa smlm baby pn penat sgt kot dok mengankut2 barang.pastu masak,keluar dok dlm kete berjam2..5jam kot mlm smlm dok dlm kete pegi balik airport.ikutkn dekat je rmh ktorg ngn airport,tp dh kena ke semenyih amik worker tu,tu yg dok pusing2..
Waaaa..pjgnya entry aku ni.nth apa aku taip.taip ikut sedap hati je.nk baca balik mls sebab guna bloggeroid je ni.mls nk bukak laptop.haha..ni catitan sehari sebelum EDD untuk aku kenang2.hehee;p

5 comments:

  1. hihi aahla hari nih ptutnye due date kte kan...
    xpe dya, baby nk kasik can kat mummy tdo puas2 dlu b4 kne bjage mlm nnt hihi..
    take care k dear. insyaAllah x lame lg jek baby cute tu nk kuar jumpe mummy n aunties2 nih hihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. tq ieza!x sabar gak nk tunggu baby keluar.tapi bila pk2 nk hadapi sakit bersalin,rasa cuak lak.haha.harap2 dipermudahkan..

      Delete
  2. Good luck dya...my due date esok...tp baby dh kuar ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. tq yani..nmpak gaya baby sy nk extend dok dlm perut for few days la ni..huhu.congrats for new baby.ikut muke mommy dia.hu.

      Delete
  3. https://m.facebook.com/?_rdr#!/RompersBajuBaby?refid=13
    rompers carters 1 set ada 5 helai = rm26

    ReplyDelete

[iklan seketika]