[iklan seketika]

Jul 27, 2013

ROOM IN @ NICU

dah 4 hari baby dilahirkan.tp baby still lagi admited kt nicu sebab nak kena bg antibiotic for 5 days..esok after settle antibiotic semua,kalo x ada apa2 dh boleh balik dah..huhu.malangnya habis tempoh 5 hari tu jumaat tgh mlm,pkul 12tgh mlm.means 12am hari sabtu.haishhhh~ lama lagi la gamaknya.
Aku ni pn tetiba je smlm dtg nk melawat baby.datang dari rmh kkak aku..bila nak balik ttbe sorg nurse ni kata aku kena room in,x tau ke..mmg terkejut gak la aku.dh melangkah ke pintu keluar kot.dorg x inform awl2 pn.baju pn mmg x bwk la kan..last2 balik rmh kkak aku gk mlm tu,capai baju2,barang2 yg ptut,masuk nicu balik pkul 9.45pm.
So far perkembangan baby ok la.dh x nampak mcm merisaukan sgt..kalo ikutkan pn baby mcm ok la jugak.ni masuk nicu just nk pantau sebab akukan GBS +ve..takut ada efek kat baby.tapi tgok ni,alhamdulillah la baby sihat..kalo ikutkan ada hikmah juga baby stay kat sini sebab nurse2 n doctor2 dpt pantau selalu.ni mcm skrg tgok mcm kuning sikit je dh letak bawah lampu biru..huhu.cuma yg x sampai hati tgok baby kena cucuk2 kat tangan,kat kaki nak amik darah.
Harap2 baby x banyak meragam k sayang!nanti sabtu dah boleh balik..mmmuahhh~

2 comments:

  1. GBS tu ape eh?sabar eh baby...nk blk dh ari ni kn :)

    ReplyDelete
  2. Semoga baby sihat.bila admit hosp rs nk cepat keluar.risau ad prob lain yg dtg.huhu

    ReplyDelete

[iklan seketika]