[iklan seketika]

Jul 12, 2013

bajet kurang vs mulut manis

kalau x salah dulu aku ada cakap kami x buat major renovation untuk rumah baru kami sebab kami x buat loan renovation..ckup sekadar grill,wiring,plumbing,kitchen cabinet n some extra touch up..ni pn dah kira byk gak bajet kena keluar kalo pk2 nk beli lighting,fan,heater,hood,hob,sink,pipe bagai..
tapi aku percaya setiap yg terjadi ada hikmahnya..huhu.even kami x ada bajet yg banyak,tp aku bersyukur la jugak sebab dpt laki yg x tau la napa mulut dia manis je rasa..haha.aku pn kkdg jeles gak.kalo beli pape,dia je dpt beli murah.aku x dpt kurang..ada kes lain,dh byk kali berlaku..dia mmg dh byk kali kne tahan polis sbb x pkai seat belt laa..guna hp time driving laa.bwk laju laa.tp yg peliknya semua dia dpt lepas ngn pak polis tu..haaaa,tgok.x tau ape dia ngayat..haha.*ok,entry ni bukan nk cite pasal kena tahan polis*
berbalik kt cite asal,memandangkan laki aku ada kuasa ayat magic,so ktorg dpt la untung kat situ..nak tambah tile kt bahagian yard,dia kawtim ngn org maintainance area rumah tu..dapat la sekeping rm2+ je.pastu siap mintak cat sikit sebab nak cat dinding yg dh tebuk buat wiring.huhu.
pastu bab wiring,dia kawtim ngn wak indon sorg ni..ktorg dpt around rm2500+ untuk WIRING (bukak point lbh kurang 10,point aircond sampai 3,point water heater 2),PLUMBING untuk sinki dapur,pipe baru untuk mesin basuh..ni yg dlm quotation..wak tu pulak baik hati gak,siap installkan hood+buat new point,install heater,buat salur air baru untuk washer machine,drillkan penyangkut baju n para kat toilet..huhu..pandai la laki aku mengayat..bg aku ok la rm2500 mcm2 dia buatkan compare ngn sorg vendor ni dia amik 1 point aircond n heater rm200.bukak point baru rm90 1 point..kalo nk install hood,jumpa 1 vendor ni amik rm250.plumbing dapur rm200.cuba kira2 x ke kami dpt untung..heee.alhamdulillah~~ ^.^
skrg semua wiring dh hampir siap,tinggal nk cat je..plumbing pn tinggal sikit.pasang tiles kat yard area belum lagi..so,en.hubby ajak budak2 dia tolong basuh rumah..wahahaa.sian budak2 dia.tapi dorg pn x kesah,ktorg pn bg gak upah.x de la soh tolong basuh free2.at least murah la dari cari org x kenal upah basuh.kalo nk basuh sendiri mmg x dan la kan ngn aku pn perot memboyot lg seminggu nk EDD ni.huhu.
apa2 pn entry ni aku nk ucap terima kasih byk2 kat en.hubby sebab tolong deal dengan vendor2.kalo aku yg deal,confirm2 kena telan kaw2 punya.dh la aku jenis bila sebut harga je,ok..ok..ok..je..haha.nak mintak diskaun mcm sogan lak;p sampai laki aku kata baik bayar upah kat dia sebab dapat kawtim ngn vendor dari bayar duit lebih kt dorg.hihi.
LOVE U EN.HUBBY!

No comments:

Post a Comment

[iklan seketika]