[iklan seketika]

Oct 11, 2013

SUSU KAMBING HI GOAT banyakkan susu??

adakah aku sememangnya patut percaya yg susu kambing hi goat yg aku dok minum hari2 masa pantang dulu boleh memperbanyakkan produksi susu aku?!!ape skema betul ayat aku ni..bahahahanaa...sebab apa aku kata cmni?sebab aku memang perasan masa aku tgh berpantang dulu susu yg aku perah nk buat stok agak byk la jugak..sekali perah dapat sebotol penuh.tu pn aku buat 10mins je..anak pertama kn,so aku mcm x berperasaan dpt mcm tu sebab pk standard mmg mcm tu dapat hasilnya..tp bila bgtau kawan2 dorg kata "banyak gak susu ko"..and sampai la aku dah start keje ni,baru aku dapat rasakan pengeluaran ebm aku mcm merundum dan agak cair masa mula2 nk pump tu.nak dapat sebotol penuh tu mmg dapat,tp kkadang amik masa sampai 30mins..jenuh la nak tunggu..huhu
sehingga la tibanya hari ni..hihi.last 2 days parent aku datang tido rumah.so mak bawakan hi goat tu..dia tny nak minum lagi x..then aku soh tinggalkan je la alang2 mak dah bawa..heee.so pagi td aku br je nak minum..lepas tu pukul 10am cam biasa aku pump..sibuk melayan tenet *perbuatan ni mmg sgt2 x digalakkan sebenarnya..hihi.patutnya berzikir ke tenangkan fikiran ke..baru baguss..;p* ,sampai aku x pasan botol tu almost full.aku tgok timing,baru je 10mins.tu pn baru pump 1 side..waaaaa~ sgt bahagia rasanya..miahahahahaa.tu yg aku dok terfikir sebab aku minum susu kambing pagi td ke yg buat byk hasil..huhu.x pe,mlm ni or esok aku nk try lagi betul x hipotesis aku ni..(bajet saintis;p - teringat masa buat amali sains dalam lab zaman2 belajo dolu2..haha)


ni la hasil aku dapat pagi tadi..=)


No comments:

Post a Comment

[iklan seketika]