[iklan seketika]

Jun 19, 2013

MAMA IBU MAK UMI??

harini 19hb.ngam2 due lg sbln...huhu.tengah fikir2 nak anak panggil aku ape ni.mak ke,mama ke,ibu ke umi ke..kalo ikutkan aku nak anak panggil ibu memandangkan dlm famili lom ada lagi panggilan tu.tapi ape yg buat aku riso,my niece dah panggil aku mama..tu pn bukan aku yg suruh panggil..

cerita 2 tahun lepas : mula2 anak buah aku nak pandai cakap,aku suruh dia panggil aku mak yah..x mau la panggil mak ngah (aku anak ke-2)..mak yah nampak lain sikit la.*mengada2 wokey;p* agaknya ‘yah’ tu dia dh terkeliru dengan ‘ayah’ dia,so at beginning dia panggil la aku ‘amaa’..ok la aku terpaksa terima dengan pasrah even panggilan tu macam panggilan indian utk mak dorg…x pn mcm 'amah' a.k.a pembantu rumah..wakakakaaa~ pastu nth mcmane panggilan tu dh berubah dengan sendirinya..last2 dia panggil 'mama' secara x langsung..sampai la sekarang dah melekat.

so aku x tau la kalo aku suruh anak aku panggil aku ‘ibu’, tetiba sepupu dia panggil ‘mama’,mau x pening kepala anak aku nak panggil mane 1..haha


ank2 buah yg tomei2.huhu.



mereka dah semakin membesar!!

aku mmg rapat gila ngn si kakak sebab sejak lahir mmg aku dh jaga mcm anak sendiri lak.bukan la jaga tetiap hari.tapi masa dia kecik,aku je la mak sedara yg plg close kot dulu.mase kakak aku still kt melaka,aku sanggup je nk amik cuti jaga dia masa kakak aku oncall..xcited je aku nk mandikan dia,cebuk yakyak dia..pakaikn baju,pampers bagai.tido ngn dia.smpai la b4 kawen dlu aku stay rmh kakak aku dekat stahun gak la,mmg dh close sgt ngn si kakak.ngn si adik dh x berapa sebab since dia lahir,dh ada bibik yg jaga dia..asik2 nk ngn bibik je..huhu.

4 comments:

  1. mcm sarah mula2 dulu.nak pggil lain tp husbnd nk lain,last2 ikut ckp husband.
    panggil mn yg dya rs mesra je bila nk borak2 dgn baby, even dia dlm perut lg.

    ReplyDelete
    Replies
    1. mslhnya lidah ni still x biasa lg nk bahasakan diri as mother..haha.

      Delete
  2. hahaha saye dulu mule2 plan nak mama, pastu tuka mummy pulak... kunon mcm mat salleh la kan wahahahaha prasannnn ;P

    ReplyDelete

[iklan seketika]