[iklan seketika]

Feb 1, 2013

takut akan hilangnya rasa takut andai melewatkan solat!

memandangkan hari ni jumaat.nak share pasal islamic2 sikit..haha.*x de la islamic mana pn*.nak cite pasal diri sendiri gak..;p

sebenarnya pada awal2 pregnant dulu aku ada rasa sesuatu yg pelik,sesuatu yg menjadi bebanan dalam diri...NAUZUBILLAHH!!!ni cerita terus terangla..apakah ia???solat cukup sebulan..bukan aku nak pertikaikan..just macam kejutan budaya..mana x nya.sejak akhir baligh dulu perempuan kan ada excuse paling tidak pn 7 hari dlm sebulan..*kalo kes aku ni fuh~ x sah la kalo x lebih 10 hari..wakaka..* ni lepas sah pregnant macam ada sesuatu yang aku kena buat tanpa henti..macam x ada rehat.sampai aku boleh terasa mengeluh!walaupun aku x sehebat wanita solehah mane pn,tp alhamdulillah 5 waktu wajib aku tunaikan..

so start bln ke-2 pregnant,aku dh start macam solat lewat2..tp x de la sampai solat hujung waktu..haha.lepas tu bila dh lewat dh macam x rasa bersalah je..dulu mcm x keruan je sebab dh lewat.aku rasa ni salah satu ujian tuhan untuk aku time pregnant ni..

sampai la satu hari aku terdetik dan tersedar apsal aku jadi mcm ni..pastu aku cuba dekatkan balik denganNya..muhasabah diri..alhamdulillah hilang sudah rasa 'beban' yang tiba2 wujud dlm diri aku.aku kena fikir apa aku yg buat time pregnant ni mungkin akan efek kt anak..so aku kena rajin keje..x lengah2..sentiasa bersemangat waja! [but in fact kt rumah tu tunggu wiken baru nak kemas2..kalo wikday balik keje mcm letih gile..dok pandang je la barang bersepah2..miahaha]

semoga sepanjang kehamilan ini aku sentiasa dilindungi dan dijaga olehNya..

No comments:

Post a Comment

[iklan seketika]