[iklan seketika]

Feb 21, 2013

aku jalani PAP SMEAR??!!

dlm 2nd trimester ni mcm2 dh berlaku kt aku sepanjang pregnant ni.no wonder la mase 1st trimester dulu aku x bermasalah sgt,mabuk2 sakan,loya2 sakan macam org lain.rupenya aku akan didatangi ujian yang lain.dlu aku pernah terdetik agaknya ada apa2 ujian kt aku ke untuk next trimester memandangkan 1st trimester aku ok je..
sebelum ni kan aku kene bleeding.tapi x lama,dlm 2 3 hari je mcm tu. Pastu 2 hari lepas (selasa) aku ke HUKM nk check sumthing..ada problem sikit kt *** aku..so kene jumpa doc sakit puan. Abg ipar aku suggestkn jmp kawan dia kt HUKM.lgpn dia mmg keje situ.so senang sikit la nk direct deal.kalo x kena dapatkn surat sokongan dari klinik utk check-up kt hospital.leceh la.alhamdulillah la tuhan mudahkn urusan aku..
x sangke aku kene jmp doc.sakit puan.kalo dh jmp sakit puan tu,paham2 la kat mane dorg check.time tu aku dh x malu dh..janji aku tau ape sakit aku. Sebelum tu dorg ada bgtau la nak buat pap smear, HVS ape nth.ada la lg test yg dia buat (aku tgok kt resit) aku bab2 medical term ni mmg hampeh!.haha tapi masa dorg check tu mmg x selesa n macam ngilu.ye la dia tolak2 masukkan alat ape ntah nk tgok punca.macam mane la rasa masa nak bersalin nnt..huhu. Pastu doc kata nk amik sample nk buat ujian.dia pn kate this is irregular case..waaa~ cuak aku!!! Skrg ni aku harap problem aku ni just bacterial infection je..bukan yang serius..lagi 2 weeks kena dtg sana lagi untuk tgok result makmal ape problem aku ni sebnanya…harap2 x ada apa2 la yg merisaukan..amiiinnnn~ -.-

2 comments:

  1. apa problem nya ek? apa yang berlaku kat tut.. gatal ke? hihi...

    ReplyDelete
    Replies
    1. x..mcm jangkitan bakteria.ibu mengandung mcm2 hal kn kalo x jagr kesihatan betol2.huhu.

      Delete

[iklan seketika]