[iklan seketika]

Jan 31, 2013

kehidupan 3m+

alhamdulillah~..dh dekat 4 bulan aku mengandung..huhu.alhamdulillah gak sepanjang 1st trimester aku berjalan dengan lancar sampai aku mcm x percaya aku sedang pregnant..haha.sepanjang 3 bln ni aku x kena muntah yang teruk..just awl2 pregnant tu perut sebu sangat n asik loya2 je..adalah 4 5 kali je aku muntah sepanjang kandungan 3 bulan ni..tapi bab angin jangan cerita la..mmmmmemmmmaaannnggg sangat banyak angin dlm perot aku nii haa.haha..kalo boleh kumpul angin yg keluar dari atas dengan bawah ni mmg boleh dpt 10 baldi kot sehari..wakakakaahak~ ujian paling getir setakat ni time nak solat la..bila nak rukuk ke sujud ke perot aku dh bergelora meronta2 nak keluar angin..mmg aku kena tabah la.haha.nak x nak aku kena tahan dengan cara menarik nafas dalam2,jgn fikir sgt pasal angin ni..<-- ni adalah tips untuk orang yg nk tahan angin..hihi~ and one more thing,baca je surah ayat lazim yg pendek2..

alhamdulillah jugak sepanjang kehamilan 3m+ ni x ada benda2 pelik yang jadi..aku rasa lebih bahagia je dengan hubby..huhu.nasibaik dia memahami dan mcm ambil berat terlebih since aku pregnant ni.tapi tapi tapi before dia over caring ni, pernah terjadi gado yg agak besar la jugak akibat aku emo terlebih masa awal2 kehamilan..memang aku akui mula2 kehamilan aku emo gila..asik sensitive..nak nangis..hubby cakap sikit aku dh kecik ati sampai merajuk nangis sorang2 dalam bilik..hahahahaa..*macam budak kecik* kekadang tengah dok sorang2 nak nangis gak tanpa sebab...grrr~ tp nsbaik benda ni jadi 2 3 wiks je..ni pon maybe sebab itulah tuhan hadiahkan aku yang kuat merajuk ni dengan suami yg mudah mengalah n mudah memujuk...^.^ THANKS GOD!

so sekarang ni angin dlm badan pn dh agak kurang..loya2 pn x de sgt dh..just makan je la sangat rakus je..breakfast,branch,lunch,tea break,dinner kena complete dlm 1 hari..haha..pastu baju2 kemaja yg saiz s ngn m pn dh sempit.dh x selesa nak pakai pegi keje..dh pack dh pn simpan elok2 kot2 nnt boleh pakai balik kalo saiz kembali asal..huhu.

tu je la setakat ni..semoga aku dan baby sihat sentiasa.semoga baby membesar dengan sihat sempurna..amiiin~

2 comments:

  1. aah, preggy mmg byk angin kn.kalau tak lepas angin tu, mula la rasa nk muntah plak.huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. btol2~ sebenarnya sebelum ni kite x penah tau pn pregnant ni byk angin.yang tau muntah2 loya2 je..bila dh pregnant ni br tau perot byk angin.haha.sarah pn pregnant gak kn..take a greatest care ok!nanti anak kita sebaya..=))

      Delete

[iklan seketika]