[iklan seketika]

Dec 5, 2015

TALI PUSAT baby boy cabut hari ke-13

Harini,di pagi yg indah,lepas mandikn baby boy,siap2 pakai pampers nth cmne akhirnya tali pusat dia tercabut jugak.hihi.alhamdulillah.susah sebenarnya nk uruskn baby bila tali pusat dia x tanggal lg..cuak pn ada.rasa ngilu je bila goyang2kn penyepit tali pusat tu.dh la besaq gedabak.dari dlu aku dok pk x de ke yg nk propose penyepit yg lg kecik je.kecian kt baby bila tergesel ngn pampers dia.agaknya sakit ke x ek.nk tny baby, x pandai cakap lg.nk tny bila dia dh besar,mcm laaa dia ingt time dia baby2 dolu.wakakakkaaaa~

Ok,cite pasal tali pusat ni,ada pulak cerita kata lg lambat tali pusat tu tercabut,lg payah la nak menjaga anak tu.dengan kata 'straight to the point' nya,lagi degil budak tu..aku pn xtau kesahihahnya.tp bagi aku,aku mcm x caya sgt kot.bg aku cepat ke lambat tali pusat tu nk tercabut bergantung pd mak dia or penjaga baby tu.kalo mak dia seram2 sejuk nak bersihkan tali pusat tu,berketaq2 tangan nk letak ubat cuci yg hospital bg tu....memang le lambat nk tanggalkn..hahah.mcm aku le .awal2 dlu takut2 nk letak ubat cuci tu.takut anak rasa pedih n ngilu..tp lama2 pk balik,kang lg lambat lak nk tanggal tali pusat tu..so aku beranikn diri gak..tu yg sampai hari ke 13 br tertanggal.hihi.lgpn since lahir, baby kena dok nicu 3 hari..so mmg x dpt la kan nk bersihkan tali pusat dia tu..

Apa2 pn,lepas ni dh boleh la pakai barut.huhu.x de la ibu cuak2 nak pakaikn pamper anak.. ^.^

posted from Bloggeroid

No comments:

Post a Comment

[iklan seketika]