[iklan seketika]

Dec 7, 2015

PANTANG ke aku ni??

Mari up entry baru laju2.hehe.
Utk pantang anak ke-2 ni aku rasa mcm pantang x pantang je.haha.makan semua mmg makan je apa yg mak masak.sama je mcm anak 1st dlu.yg aku maksudkan pantang x pantang tu badan aku ni haa..mcm pelik gak sebenarnya.rasa sihat ajee.hahaha.dlu hari ke 10++ masih lagi layu dok terbaring je atas katil.anak tido,aku pn tido...huhu

Tapi kali ni,seingat aku hari pertama bersalin tu mmg aku lemah je.gila x lemah lg.pagi pkul 4.32am baby keluar,so siang tu aku still kat hospital.tu pn curi2 tido je.pastu aku turun pegi nicu tgok anak..petang tu aku dh discharge..anak still kat nicu sebab nak pantau takut demam since aku ada history GBS +ve masa 1st pregnancy..

Hari ke 2 kat rmh aku masih lemau2 lg.hantar kak shea pegi skool sbb aku nak rehat.kalo x,sikit2 cari aku.huhu.ptg aku pegi hospital lawat anak n bawa ebm yg masih x brp nak ada tu..hee.

Hari ke 3 famili in law dtg,tp baby still x leh keluar.sian dorg dtg jauh2..aku pn ingt dh boleh keluar,tetiba suspect jaundice laaa pulak..harini pn aku still lemau2.tp tido mcm x tido gak sbb kak shea ada kat rmh.haha.aku rasa aku x brapa nk rehat sgt sbb kak shea semua nk dgn aku.mandi ke cuci yak yak ke nak dgn aku..x nak dgn nenek dia..tp harini hari 1st org dtg mengurut,so lega gak la badan.

Hari ke 4 anak dh discharge.aku pn dh mcm org sihat sikit.jln pn slow x slow gak la..nk laju je.haha.nth la,otomatik je nk menonong jln.mayb sebab aku rasa mcm2 aku kena buat.

Hari ke 5 balik melaka.aku rasa badan pn ringan je..gerak sana gerak sini..sampai aku rasa mcm x percaya aku baru belas2 hari berpantang.hahaha..harini hari ke 15..mesti ada yg terbaca entry ni akan kata "x jaga badan skrg,nnt dh tua mesti rasa sakit2.." huhu.aku pn risau gak cmtu..bukan aku saje nk abaikn jaga badan ni.tp i have to!!!!byk benda aku kn buat sendiri nk uruskan anak2 aku.x mcm dlu pantang anak pertama senang.anak pn br sorg tu je.hihi..

Tp nasibaik jugak laaa mak aku masih dapat tolong masakkn makanan utk aku n basuhkan baju2 baby yg dh terkena najis guna tangan.. ^.^

posted from Bloggeroid

No comments:

Post a Comment

[iklan seketika]