[iklan seketika]

Mar 31, 2014

buka akaun semasa CIMB/CIMB current saving


alhamdulillah..dh selesai dh step yg ini.memang sgt mudah n simple je nak buka akaun semasa kat cimb..betol!kalau buka akaun kat maybank mmg kena cari introducer..*aku sendiri pergi maybank tanya camne produser kalau nk buka akaun semasa,memandangkan aku jenis x percaya sgt cakap org.nak kena sendiri tanya baru puas hati..huhu.

ok,mls nk taip panjang2..nk share cmne nak buka akaun semasa CIMB..

1. buat COMPANY RUBBER STAMP awal2..(masa buat ni,org kedai tu kata kalo nk cop kat bank slalu kena bentuk bulat..ok,yg ni aku x tau kesahihannya.mls nk ulang alik pegi bank semata2 nk tny bentuk bulat ke square ke...so buat terus la bulat.jgn lupa pastikan ada nama company n no.pendaftaran company

2. sediakan RM1000 cash sebab nak buat cash deposit on the spot lepas settle semua urusan.

3. jom pergi bank!pastikan bawa
i) ORIGINAL DAN SALINAN SSM
ii) IC DAN SALINAN IC
nanti cakap nak buka akaun semasa..so masuk la ke special kaunter..isi borang semua..pastu pergi balik kat banker tu..dlm borang tu la yg kena cop company..tunggu banker tu masukkan maklumat korg..mcm banker aku ni bagus,tanya nk atm kad x..nak buku cek x..semua tu memang kena NAK!hahaha

5. settle!dapat no.akaun,no.pin atm n kad atm..cakap terima kasih kat banker tu,pergi atm cash deposit,masukkan la rm1000 korg tu..khamis ni datang semula bank tu amik buku cek..huhu.

*internet banking?buka cimbclicks mcm biasa,buat new registration..
by the way,please be informed ye.mungkin anda x boleh nk buka akaun sebab anda bukan berada dlm kawasan anda!mcm aku,alamat company dlm SSM tu mmg jauh la kan..tp sebab aku kerja area sini,so boleh buka kat sini..nanti banker minta alamat terdekat dengan branch situ.aku bagi alamat office aku.hehee.

sekian!=))
posted from Bloggeroid

1 comment:

  1. Perkongsian yang bermanfaat. Terima kasih. Jika ada yang perlukan introducer untuk buka Current Account CIMB atau Maybank, boleh wassap: 013 979 0000 (Adha)

    ReplyDelete

[iklan seketika]