[iklan seketika]

Jan 2, 2014

TIPS: hasil susu perahan

pagi2 aku dh emo nk post entry baru..haha.azam tahun baru 2014 nk update blog hari2 kee??x jugak la kn..ikut kelapangan n mood yg dtg je.hu.
ok,pernah dengar kn ade mitos kata kalo nk direct breastfeeding kena bg dua2 belah..5~10mins kanan, 5~10mins kiri..contohnya laa..kononnya risau susu dh habis 1 belah tu..pastu move gayut sblah pulak..keh3..JANGAN oii JANGAN!biar la anak hisap smpai habis 1 belah tu je..lagi2 kalo baby hisap time ms.B tgh bengkak..kenapa???sebab susu yg keluar awal2 tu cair je..x de nutrien sgt pn..x lemak berkrim pun..hihi.tu yg bila anak nk minum 5mins kanan,5mins kiri..pastu x lama tu nangis kelaparan lagi..ibu dh dok bising2 x kenyang lagi ke anak oiiii...hee.x percaya?nak tgok...fresh lagi ni.baru pump td..terus snap..*rakus nk amik gambar;p*
susu ibu mmg sgt bernilai sebab 2 in 1:
awal2 yg keluar cair tu bagus utk hilangkan haus anak,
then yg pekat akan menyenyangkan anak
kalo susu formula,boleh ko dapat nk cair,nk pekat??haha

nampakkn yg kanan tu cair je warna dia..yg kiri tu nampak pekat lemak berkrim je..mmm~nyum3..huhu.yg kanan tu aku pump dulu..pastu aku sambung ngn botol lain.boleh nmpak beza warna dia..ni aku amik time ms.B tgh bengkak..selalu dpt 1 setengah botol..kalo cmni aku akan combinekn dua2 botol ni main tarik2 mcm buat teh tarik tu (huh???teh tarik) so that nutrien dia sama ntok dua2 botol tu..
posted from Bloggeroid

2 comments:

  1. betul.. betul.. betul.. bagi je bby hisap sampai dia kenyang kat satu belah..

    ReplyDelete

[iklan seketika]