[iklan seketika]

Jan 20, 2014

sedapnya dia MAKAN!

selamba je baba dia bg makan pakai sudu besi! T.T

dah seminggu insyirah disumbatkan dengan solid food..makanan paling mewah yg dia dh makan ialah bubur+carrot+sayur..nyum3~ ok,bukan ibu dia yg buat.tapi nenek melaka!mihmihmih..dari anak sampailaaa ke cucu,mak aku bab2 ni mmg concern..nk harapkn anak dia ni?bagi bubur+ikan bilis je laaa~ *within last week laa.ibu akan berusaha buat bubur yg rasanya lagi mewah*
tunjuk kat FB,ramai gak member yg dh expert ajar cara2 nk bagi solid food kat baby..seronok gak dapat info2..ye la,org baru nk blajo jd ibu la katekan..yg lain dh 2 3 org anak...;p tp dari apa yg dorg cakap,mostly kata baby 6 month bagi puree dulu instead of bubur..mmm~ dorg x tau yg sebenarnya side hubby aku kt klantan tu dh suruh2 aku bagi anak makan bubur masa umur dia 4 bulan dulu..hahhahaha..tp aku berjaya gak tahan dorg dari bg makan..sebab ibu dia mmg berkeras x mo bg makan sampai 6 bulan dan akhirnya terawal 10 hari gak..keh3~ (but in fact,masa umo dia 3m+ dah kena sumbat gula dengan cuka dlm mulut dia.ibu tgok sambil T.T dalam hatiiii..xpela,org tua.nasibaik sekali tu je..) x tau la ek,maybe org2 sana dah biasa bg anak makan seawal 4 bulan..
memandangkan anak aku mmg sgt excited nak makan,ko hulurla brp kali suapan pn,tetap ngangakan mulut..(tp aku ada baca artikel kata bayi start makan kena bagi sikit2 je dlu) aku pn berniat {tp sebenarnya dah buat payment pn,tunggu parcel sampai je..ngeh3~} nk beli dispenser spoon..mcm senang je nk bg makan..tu pn plan bg kt babysitter dia kot..so survey punya survey,aku dpt kecilkan scope pilihan..ada 2 brand..

ANGE Jjayo (made in Korea)

BOON SQUIRT (Boon Inc., USA)

dua2 ni;
>> BPA-Free & Free from toxic materials
>> ada penutup
>> handle dengan 1 tangan je
>> stores up to 90ml

yg bezanya, tempat dilahirkan;p dan harganya..

nanti review beli yg mana...hihi

No comments:

Post a Comment

[iklan seketika]