[iklan seketika]

Jan 27, 2014

ADJUSTABLE CURTAIN ROD

tq IKEA sebab menyelesaikan masalah aku yg dh berminggu2, but in fact berbulan2 kowwwtttt~ tp dengan kata lain sejak aku pindah rumah la kot..bahahhahaaa..akunya problem paling penting n paling besar yg aku x settle2kan lagi sejak pindah rumah ialah langsir dapur aku..ko tau aku pakai ape kat langsir dapur aku sejak pndah n sampai sekarang????????aku pakai dua PLASTIC besar yg mana aku sepit2 keliling dia..keh3~ *malu oiii kalo org datang rumah!tapi buat x paham jeeeee* aku ni dh la cerewet..nk blind curtain la konon..pastu nk murah pulak,saving la konon..haish~ memang susah la nak cari sebab tingkap dapur aku tu mcm bukan command size je..3 panel,tp mcm kecik sikit kot saiz dia..pegi giant tesco byk kali dgn harapan dapat la jumpa yg ngam2 saiz..last2 mmg menghampakan even dh dekat 3 4 kali pegi giant putra height tu konon nk cari blind curtain..tp dh tau mmg x akan ada!kah3~

yg pasal saiz dh 1 hal..yg pasal ruang x cukup pn 1 hal..kan aku pasal KC dulu..so ruang nk buat rail tu x berapa nak cukup..alternatif lain yg sesuai n patut buat ialah pasal jenis rod..dia punya L bracket x payah pasal kt hujung..*ok,aku x tau kamu yg baca ni paham ke x aku cakap..hoho* kalau guna rail biasa mmg kena drill hujung ke hujung.so x ada space nk buat 90degree nk tebuk..

highlighted area:ruang x muat nk drill.so letak L bracket ke tengah tingkap

sampai la aku dok round2 IKEA..(kali ke 2 pergi sana within a week -.-") x pernah terfikir nak beli rod ni..plan nak cari kabinet ajeee..pergi sorg2 (amik half day leave,terus dari office)..round punya round,jumpa ADJUSTABLE CURTAIN ROD ni!!!sgt owsemmm bin hensem!!!haha.dah la jenis rod..pastu x payah risau terpendek ke..terpanjang ke..ko sindiri adjust..menarik kannnn..menarik kan..byk je jenis..ada diameter besar n kecik..aku amik kecik setakat tingkap dapur je..n yg penting murah!haha..rod ini saje rm9.90!!!!! tp dh masuk ring,penyangkut segala bagai jd la rm60++..ok la tu..kalo korg mmg nk rod dia je murah sgt dh la kan..huhu.oh,ada je yg lg murah,tp diameter rod dia terlalu kecik smpai aku rs x dapat nk menampung kain langsir aku nanti..tp kalo sesiapa nk yg tingkap dia x lebar n kain ringan je,boleh la amik yg tu..

nampak x hujung rod tu saiz dia kecil sikit..tu bahagian yg boleh laras..in photo:set dia yg dijual berasingan...


ok tu je.belum pasang lg sbb tukang drill a.k.a laki aku tgh malas nk buat..hahahaaaaa~ nnt dh siap pasang,akan review~

No comments:

Post a Comment

[iklan seketika]