[iklan seketika]

Mar 13, 2013

REVIEW- wedding card

mcm dh lama gila x buat review pasal wedding aku..hahah.mentang2 dh fasa jadi mommy,dh ingt2 lupe nk update pasal wedding review..so sementara arini cuti (even x apply lagi sebab harap2 dapat MC pegi sepital kejap lagi ;p) so nk update la kejap...

kad kawen aku design sendiri...very simple tapi sebab aku cerewet yg agak terlampau,so jadi berhari2 nak design..guna PHOTOSHOP je..x de la expert mane pn..tp setakat nak buat layer2 tu boley laa..huhu
actually aku design ni base on design ala2 mat saleh la konon2nya..simple n smart..buekkk~ ye ke???aku refer kt 1 website ni..

ni 3 of my draft..sebenarnya ada je lagi beberapa design yg dh draft..tp x print..ye la pakai printer biasa,abisss ooo ink~ hak3..so which 1 yg aku pilih????


yang kanan sekali...hihi.so terhasil la mock up kt atas ni..versi sama tp ada edit lg sikit2 border kad tu..warna pn aku tukar..actually bertuah gak sebab print ni ada org sponsor..huhu.kedai print tu kawan abah,so dia bagi free..lgpn kad aku pn simple je pn...hihi!

source: internet

haaaa~ ni la kad yg aku refer mase nk design aritu..lebih kurangkn..ngeh3~

1st aku design (kanan sekali) pixel dia x besar..so tulisan dia blur2..so aku balik design balik guna pixel yg dorg suggestkan..

2nd time datang kedai print yg dua2 tengah kanan tu..pastu balik balik nk buat finallize

3rd time datang tukar background warna hitam (kiri sekali) sebab lepas pegi jumpa mak andam tengok pelamin yg nak tu warna hitam..so nk ikut tema kawen turquoise n black..=)) ni la benefitnya bila design kad sendiri..sukati mak bapak ko nk design camne..nk warna apa sesuke ati..hihi!

so lepas submit latest design tunggu kalo x salah seminggu je kot dorg dh hantar kad 2000 pieces kt rumah..huhu.nk print kejap je sebenarnya..yela,mase nk buat mock up aritu tunggu je kt kedai tu on da spot boleh tengok n bawak balik..

oh,by da way kad aku ni non-folded card..saiz mcm kt atas tu je la..map pn aku buat sendiri..tp x amik pic la pulak aritu..so x pat nak upload..

harap2 kad ni boleh jadi idea for bride-to-be yg tengah tercari2 nak design kad cmne..^.^


p/s: kepada sesiapa yg nak mintak eden tolong draftkn new design, boleh email eden yek~ ;p

1 comment:

  1. kan, bila dah fasa berubah ni nak cite pasal baby je.pasal wedding dh almost lupa.huhu

    ReplyDelete

[iklan seketika]