[iklan seketika]

Oct 16, 2012

DIY- bride shoes

ok...ini la hasilnya kasut yg aku DIY..huhu.ayat memang nak gempak..haha.padahal x de la buat kasut tu.setakat tepek2 manik,jahit2 batu2 segala bagai tu..tu aje....tp nak jahit batu tu mmg kena ade kekuatan mental n fizikal jari jemari..jenuh gak nk tebuk jarum kt kasut tu..huhu..dalam byk2 benda yg dah di'DIY' kasut ni mmg saaanngggaaaatttt puas hati sebab mengikut cita rasa sendiri..nampak exclusive la sikit..*ok mengaku puji diri sendiri sikit*..lg 1 puas hati sebab total cost untuk kasut ni around rm70~80 je kot kalo nak compare dengam kasut2 pengantin yg dorg beli rm200~300.

mcmana boleh jd rm70++??
1.beli kasut carlo rino time sale kat JJ.hehe.syukur gak sebab terjumpa kasut putih plain ni.kalo ikutkan mostly kasut yg jumpa dh berbatu la,bercorak la,bertali2 la..kasut ni after discount dpt rm50 kot kalo x silap..

2.pegi GM klang cari batu2 ni ikut kesesuaian tema baju.hee.tp akunya batu ni x brp nak ikut tema sebab batu warna biru terbeli besar.so x seswai nk ditepekkan..;p memandangkan aku suka yg kontra2 ni,so teruskan niat aku nk tepek batu warna grey n gold ni.huhu..batu2 tu harganya ikut saiz n bentuk..aku beli 3 jenis kot.sebungkua around rm10+..ada dlm 50 biji gak.kalo sikit,rm5 cmtu dah dpt gak kot.

3.beads kecik yg berkumpul 3 tu sebenarnya ntok tampal kt baju ke tudung ke yg ramai org jual..nak tampal seterika je.hihi.tp aku kupas satu2 nk tampal kat kasut ni guna gam kasut..aku ade try gak guna gam UHU je,tp x kuat..proses penampalan beads ni memang menguji kesabaran betollaaa.mana x nya,bead tu kecik gila,5mm je kot..haha.sabo..sabo..and at lasttt..this is the output~


beads ni la yang jenuh gila nak tampal satu2..huhu



ni la gam kasut yang aku guna ntok tampal beads tu..kalo perasan ade penyepit 'teeeetttt' di situ.nsbaik dulu kawan aku ade bagi set manicure yg kecik.so aku x guna sbb kecik sgt..dpt la aku guna ntok pegang beads tu.x de la gam kena tangan..kan.kan.tips ni kpd ssiapa susah nak pegang beads n x nak gam kena tangan mcm aku...huhu


No comments:

Post a Comment

[iklan seketika]