[iklan seketika]

Nov 19, 2015

Tips naikkan HB ketika hamil

Aku adalah ibu mengandung yg x pernah dpt value HB yg guna ink hitam..sejak awal smpai 38weeks mmg merah aje...hehe.average 9.5~10.6 cmtu je.naik turun.mcm2 dh cuba pn x berkesan.dari pati buah delima,buah delima sendiri..vco pn dh try.tp x de efek lak..vitamin pn bukan makan iron yg KK bg tu..doktor soh beli sendiri kat farmasi,namanya iberet.iberet lg tinggi kot dos dia dari tablet biasa kt KK tu..pn cmtu je jugak HB aku.naik turun naik turun..

Last check up smlm aku makan kurma 3 bijik + minum susu kambing sebab pk mcm x sempat nk breakfast b4 pegi KK..susu kambing tu aku baru consume balik sebab dh nk deliver baby kn..ada baca tips2 x nak bg anak kuning after lahir,ibu minum susu kambing b4 nk bersalin..tp tips minum susu kambing utk kurangkn kuning baby mmg berhasil utk insyirah masa lahirkn dia dlu..aku minum susu kambing,pastu breastfeed dia.alhamdulillah lama2 mmg berkurang kuning dia..tapi minum b4 deliver ni x pernah lg la kn..ni kira experimen utk aku la ni..hahahha

Ok,cite pasal kurma ngn susu kambing td,pegi KK cek darah woowww terkejut n terharu aku last2 kakak yg jaga makmal tu pegang pen hitam tulis HB aku 11.0.hahahhaah..tergamam gak aku.x sangka ada gak 1 rekod cantik!keh3.masa hantar buku kat misi yg slalu cek aku,dia pn pasan.dia kata "ooo,HB dh ok utk yg last ni" hahaha.

Aku x de la kata kurma ngn susu kambing ni penyebab HB aku naik.aku nk buat experimen lg pn x sempat dh sebab dh x ke K lg.huhu.kalo sesapa nk try,sila la cuba..mana tau ni slh 1 tips nk naikkn HB..hee~

posted from Bloggeroid

No comments:

Post a Comment

[iklan seketika]