[iklan seketika]

Nov 19, 2015

Episod menyambut baby baru bermula

Eh,belum nak deliver baby lagi.hehe.rentetan awal2 je.

Smlm last pegi KK..ptutnya last week.tp sbb aku cm dh mls2 nk dtg everywik,so aku plan nk dtg smlm kalo x deliver lg,memandangkn pn harini EDD aku.lgpn kalo pegi pn x buat ape sgt..misi cek jantung baby,tny sihat x,doktor tny mkn ubat apa (soalan yg diulang2 each time dtg) huhu.as planned,mmg smlm doktor nk scan baby..tgok2 doktor kata air ketuban mcm dh kurang..aikk??tetiba nk cuak lak aku.huhu.tp doktor kata biasa cmtu kalo dh nk due..pastu dok nk seluk utk pertama kalinya utk 2nd baby ni kot2 ada bukaan
.hadoii,neves gak sebab dh lama sgt x diseluk since buat pap smear dlu after got birth insyirah..alhamdulillah,ilmu n tektik yg blaja dlu masa doc nk seluk masih ingat.so,x brp nk sakit la.just nyilu2 la sbb dh x biasa..hahaa.

Tips n taktik time doktor nk seluk cek bukaan;
1. Tenang
2. Jangan angkat punggung.lekatkn punggung kat tilam je.
3. Bila doktor nk seluk je,tarik nafas panjang2 n perlahan2..mmg time doktor seluk tu kita akan rasa sesak nafas sikit.dats y kena tarik nafas so that x rasa sgt sesak nafas tu.. =)

Ok,doc kata x de bukaan lg.sebab air ketuban mcm berkurang, so doktor prepare surat utk dibawa ke hospital putrajaya.alhamdulillah la sbb ada gak penyebab nk engage ngn hospital putrajaya.hahaha.sebelum ni aku dok pk2 la cmne nk dtg hosp putrajaya kalo dh nak deliver..dorg nk terima x aku kalo tetiba aku terjah je bila dh sampai masa..

Lepas pegi KK aku terus pegi hosp putrajaya (sempat gak lunch n balik rmh prepare customer punya order utk dipost ptg tu ;p) memandangkn due date aku harini..tp sampai2 hosp smlm,buat appointment je dlu.misi situ soh dtg jumaat ni..

So kita tgok la pulak ape cerita jumaat ni (esok) ^.^


*Dh dpt buku kecik ni.yeahhh~ dh x yah nak risau2 pk cmne nk dtg hosp ni kalo ttiba nk beranak.hihi.lgpn anak 1st kan deliver sini,so dorg dh ada rekod kat sini..masa register smlm pn x mintak pape pn.just tny,pernah dtg situ x..bila aku kata pernah,dorg cek rekod,tu terus dpt buku tu =)

posted from Bloggeroid

No comments:

Post a Comment

[iklan seketika]