[iklan seketika]

Sep 20, 2014

mudah sgt buat AYAM PERCIK!

baru sejam yg lepas selesai melantak ayam percik buatan sendiri..BUATAN SENDIRI oiii…haha.x sangka.smlm laki aku sibuk soh buat ayam percik.aku x pernah tau pn cmne resepi dia.yg tau beli kat gerai aje la..hahah.rasa nk blaja buat pn ade..ye la masakan klate kn.teringin gak blajo masakan negeri en.suami tu.
pagi td usha2 resepi ayam percik kat google,ghupenya senang oiii..bahan2 dia pn simple je..cam biasa aku x main sukat2 ni..aku main kaut aje..bahahaaa~

meh aku share bahan2 n cara buat kuah dia..ayam tu just panggang je la.tp aku x panggang.aku gorengkan ajeeee.bak kate laki aku "ni bukan ayam percik..ni ayam goreng percik!" kehkehkeh

bahan2 dia;

bawang besar
bawang putih
halia
serai
belacan
*semua ni blended

masukkn dalam periuk
masukkan santan
masukkan air asam jawa
kacau2 sampai didih..masukkn cili padi kalo nk pedas
siap!

senangkn..sukatan tu pandai2 la ye..hihi

selamat mencuba!

ni la percubaan pertama kalinya buat ayam percik..hihi.


No comments:

Post a Comment

[iklan seketika]