[iklan seketika]

Feb 19, 2014

tangan insyirah MELECUR! -.-"

mcm biasa blog akan berhibernate utk seketika tanpa sebarang entry..huhu.last week ada je byk cerita yg agak gempar dalam hidup aku ni.aceeewahh~ ok!ayat geli..nak cite pn neves..sebab perkara ni berlaku atas ke’careless’an aku gak..ape dia??tangan insyirah melecur!!!!!sopsopsop T.T aku pn x sangka la pulak boleh jadi sampai cmtu sekali.citenya cmni..ktorg laki bini makan kt kedai la.tgh tunggu mknan sampai,sup yg mangkuk kecik tu sampai dulu.dh aku ngn laki dok borak2 sakan ngn tokei kedai makan tu.aku pegang anak sambil dia berdiri sebelah meja.tgh syok borak,x pasan langsung tangan dia p capai mangkuk sup tu!!!sup tu tumpah atas tangan dia.my 1st thought utk 2secs tgok tu ingat setakat baju ngn tangan dia basah je la kan kena sup.dh la sup tu dtg paling awal,aku bajet dh sejuk la sikit..mane tau lepas tu terus dia meraung..sakittt ooooo~ kalo kite kena dh sakit,apatah lg baby..huk3~ maafkan ibu nakkk!!!! Aku dah panic.dorg2 kt kedai tu kata p lalukan air..pastu dia stil meronta2 nk lepaskan tangan dia.bila org kedai tu nk bagi air ais,aku tgok kulit dia dh tersiat..adoiiii..ish~ myb sebab tangan dia dok bergesel2,so kulit tertarik..mmg bila aku dok ingatkan balik kejadian tu,seriauuuu oiii~ x sempat nk jamu makanan pn,terus pegi clinic..mmg dia nangis lagi la kan..bila buat dressing,lg la dia nangis..pedih kot..aku yg tgok tu pn dh kua air mata keciankat anak…mak mane la yg x sedih tgok anak mcm terseksakan..tp bila pk2 balik,nasibaik la aku yg pegang anak.kalo baba dia yg pegang,pastu jd kejadian tu,x tau la sampai bila aku leh maafkan baba x..hahahahhaaaa..
after dressing,alhamdulillah la insyirah x nangis lg..myb kulit dia dh selesa sikit..esoknya aku cuti sebab nk observe dia.tkot2 demam ke..doc kata myb demam.tgok2 alhamdulillah la dia ok je..sampai2 rumah,tido je.myb penat nangis n terkejut.esok dia bangun cam biasa..tgok tangan dia cm x ada apa2 pn.selamba je dia dok ketuk2 tangan dia kt lantai la..menyiarap keliling rumah laa..huhu.nasibaik la..cuma each time nk dressing mmg dia akan nangis sbb pedih kot kena air or kulit tertarik,maybe…..
mlm kejadian:balik rumah,tido terus
esoknya:selambe je dok main panjat2..huhu.
kena mlm rabu.khamis aku cuti,jumaat balik kg Melaka,adik aku kawen…piweettt~ dh jadi suami org dh adik aku..ingt la dolu2 masa zaman hingusan dia..kah3~ so bila dh ada kenduri,of course la ramai sedara mara yg datang..mmg jenuh la aku nk menjawab pasal tangan anak aku tu..hihi.kat kg,kakak aku je yg buatkan dressing.malas nak pegi clinic..barang2 nk dressing,aku ajak abang ipar beli kat farmasi,,dapat doc price..huhu.semalam ingt nak dressing sendiri,tp saje nk soh doc yg aku pegi hari 1st tu tengok perkembangan tangan anak aku.mane tau doc lain pulak time tu.still kena balut gak..tup2 nak bayar,harga sebijik seangka dengan aku beli barang kat farmasi haritu.huhu..tu sekali dressing tu.barang2 aku beli boleh buat lebih 10x kot..nasiblaaa ko x jadi doctor sapa suruh!(ok,mmg aku x minat nk jd doctor.sekian!)
Ok,tu saja cerita utk kali ni..catitan sejarah insyirah melecur tangan..-.-“ harap2 kejadian ni jadi iktibar kat kami laki bini..huuu~
tahniahaku dapat adik ipar baru!hik3~

No comments:

Post a Comment

[iklan seketika]