[iklan seketika]

Aug 16, 2013

Potong kuku baby + menyusu sambil baring

haishhh.slow pulak la blog aku after dapat baby ni.plan nk tulis banyak2 sebagai kenangan akan dtg..ni peristiwa penting,detik2 nk keluarkan baby pn x tercatit2 lagi..harap2 otakku masih berfungsi dgn baik nk recall balik time nk masuk dlm blog ni nnt.yg pasti x nak la lebih sebulan.aku target b4 baby masuk umur sebulan,nk buat entry detik2 kelahiran..cewah!;p
memandangkan payah beno la aku nk update entry baru lately ni,aku nk masukkan 2 cerita sekaligus..pertama harini aku dh berjaya potong kuku baby!haha.penting sgt ke weh nk share benda ni???grr~ x penting sgt pn,tp detik pertama mmg kena noted.heee.terketak2 la jugak nk potong kuku dia guna nail clipper..mane x nya,halus semacam je jarinya..tapi apa yg aku perasan,kuku baby ni nipis je.x mcm kita yg dh dewasa ni.bile ketip je,1 rumah boleh dengar kot.haha.

cerita ke-2 pasal bagi direct feeding kt anak sambil baring.kawan2 aku yg dtg melawat mmg ramai yg suggestkn bg susu kt anak sambil baring..mudah utk mommy n baby..baby aku pulak mmg jenis yg masa pangku menyusu dia terlelap dh..tp bila aku angkat nk letak kt atas tilam,dia terbangon..haa,x ke susah tu.memula aku x dapat imagine cmne la nk susukn sambil baring.test punya test,pastu tny kawan,rupanya mudahla jugak.just kena beware jgn sampai tertutup hidung anak.kena pandai position badan kita n anak..kalau kita letak kepala anak kt lengan kanan kita,so bagi breast sebelah kanan..(jgn jadi mcm aku.awal2 dlu aku letak baby kt bantal,pastu mengiring ke kanan,bagi breast sebelah kiri..aku ingt bagi yg sebelah atas.hihi.padanlah payah beno sampai mcm nk sakit pinggang aku dibuatnya).kalau x nak letak anak kt lengan boleh je nk letak kepala dia atas bantal.tp kena pandai positionkn badan dia..
itu aja sharing harini..kena cepat.baby dh bangon.hu



No comments:

Post a Comment

[iklan seketika]