[iklan seketika]

Aug 17, 2013

detik2 BERSALIN - part I

walaupn liat yg amat sgt buat masa ni nk meng'update' blog,tp aku gagahkn jugak jari jemari ni menari2 atas screen hphone ni..(update kt bloggeriod je kottt..pooonnn malas gila!x payah nk online2.haha)
aku gagahkn jugak sebab nk story pasal detik2 kelahiran anak sulung kami! >INSYIRAH< sekali seumur hidup kot pengalaman lahirkn anak sulung..kawen pn boleh berkali2..choiii!~ huhu.
ok nk start mcmane ek..mcm x nk cerita panjang2..cukupla setakat point tertentu..ah,cakap je.kang dh start cerita ada je nk ditokok tambah..hihi.ok la,start mcmni..enrty sebelum ni aku ada post pasal gimik baby nk bagi birthday surprise kt baba dia 20 july aritu..so esoknya 21hb darah still keluar n that time plus lendir sekali..semalam keluar darah je.(ni tanda2 yg sepatutnya ada,darah+lendir).lagi pula contraction semakin kuat..lepas tny2 kakak n abg ipar,dorg suggest pergi hosp putrajaya dulu cek bukaan..kang x pasal2 jd mcm semalam,datang hukm jauh2 tgok2 laluan x buka lagi..
pagi2 tu aku dh risau2 gak..tp hubby plan nk angkut barang hari tu ke rumah baru.aku dh jadi serba salah..kang paksa dia pergi hospital,x pasal2 balik mcm tu je.last2 aku bgtau jugak contraction aku dh makin kuat.last2 dia cancel nk angkut barang n bawa aku pergi hospital..tp bukan pergi terus pergi hospital pagi tu,dia sambung tido balik.haishhh.aku pn mcm tawar hati gak nk pergi hospital awal2.ikutkn aje la rentak laki aku tu.sementara dia tido,aku pn dok ngemas2 rumah.sapu2 mane patut.mana tau kot2 terus kena masuk.wad nnt rumah x de la sepah sgt..huhu.lgpn after bersalin terus balik kg..after pantang dh terus masuk rumah baru.hihi.
pkul 12+ tghri mcm tu,hubby bangon terkebil2 tny nk pergi hospital x.time tu aku dh terbongkang tahan contraction yg dh semakin kerap around 5~10mins mesti kena sekali.aku kata nak laaa!!!lagi mau tanya.haha.tp dia suggestkn makan dulu before pergi.so dia pergila beli lauk utk aku lunch.huhu.nsbaik laki aku x kena tahan kt mamak sebab beli mknan time pose.aku siap suruh dia bawak hphone.mane tau nnt org jais dtg tangkap masuk van jenazah,sekurang2nya dia dpt bgtau aku..x de la aku tunggu dia balik smpai terberanak.hahaha.
lepas mkn,dh nk masuk zohor..so delay lagi aku cakap gerak lepas zohor senang sikit.dh solat,x yah singgah2 memana.pkul 2pm ktorg pn geraklah menuju ke hospital putrajaya.x jauh mana pn..dlm 15~20 mins kalau bawa kereta sempoi2..sampai2 terus ke dewan bedah.hubby turun dulu pergi kaunter pendaftaran kt dewan bedah tu.tanya kalau nk cek bukaan je boleh x.alhamdulillah,dorg nak.maybe jugak hari tu ahad,so lengang je la.time datang tu pn dorg tgh sembang2.haha.aku masuk2 dorg buat check up biasa,amik darah,cek glukosa,cek CTG baby..last skali cek bukaan..cek2 dah 2cm!!!terus doc tu tny nak masuk wad ke nk bersalin kt hukm gak.so hubby decide bersalin situ jugak.aku pn terus dapat baju pink utk ditukar n ditolak ke wad..utk pertama kali dlm sejarah hidup aku masuk wad..haha.neves gak oii..
haishh baru cerita nak masuk wad..sambung part II nanti la..huhu

No comments:

Post a Comment

[iklan seketika]