[iklan seketika]

Aug 28, 2013

dah sebulan,tapi LUKA X BAIK LAGI!

actually masa bawa anak pergi klinik nak sunatkan,aku pn buat check up..lately aku rasa mcm pedih2 kt area miss V tu.x tau la nape.aku expect benang jahitan dh rapuh,tp luka x baik lagi.tu yg pedih2.lgpn,hari ke-15 haritu nurse datang cek baby n aku..nurse cakap jahitan aku mcm dah longgar.pastu wiken yg lepas,kakak aku balik kg..cerita kat dia.dia pn kata supposed 2 wiks je luka dah baik..then dia offer nk tgok luka tu.aku pn suka la..haha.nk soh aku tgok sendiri,mmg mengerikan la kan!since bersalin aritu x pernah tgok jahitan.letak ubat kuning pn tepek2 kat area yg terasa sakit..huhu.ade org cakap better tengok cermin,tepek betul2..bila kakak aku tgok,confirm!mmg luka x.baik lagi..bahagian yg digunting tu terbuka lagi..aku dh cuak kalo kena jahit lagi..seram mak kiah oiii..cukupla kena jahit 2nd time aritu tanpa bius..dia suggest pegi klinik.maybe doc akn bagi ubat sapu tambah daging.nsbaik kg area rmh mak aku ni ada klinik doktor perempuan.
betullah kkak aku kata.doc bg ubat cuci n.ubat sapu..nak x nak,at last aku kena gak tengok area koyakan tu sebab nk sapu ubat..wawawaaa~ mcm mimpi ngeri!wakakaa.lepas 1st trial nk sapu,masih tabah la nk tengok.x de la se'ngeri' yg aku bayangkan.hihi.
selain ubat cuci n ubat sapu tu,doc ada bagi supplement.namanya obimin pluz..doc kata luka aku lmbat baik myb sebab aku x minum susu masa pregnant.so aku x cukup kalsium n zat.hu..tapi aku rasa luka aku lambat baik sebab awal2 bersalin aritu aku dh rushing2 kt dlm wad nicu..ye la,ke sana,ke sini..padahal baru bersalin 2 3 hari.tu yg jahitan dh stat longgar.
ni just nak share supplement yg doc suggestkn tu.rasa mcm ok gak sebab bagi efek kat baby gak sebab kita breastfeeding.apa efek dia?kat dlm kotak ni ada 2 jenis supplement.
pertama,OBIMIN PLUZ with DHA n EPA..yg ni baik utk baby kalo kita bf baby.
ke-2,OBICAL.yg ni bagi kalsium kt ibu yg kaya dgn magnesium,phosphorus,vitamin D3 n FOS.
so aku rasa baik kot utk org lepas bersalin..supplement ni pn sesuai utk mereka yg tgh pregnant..=))


No comments:

Post a Comment

[iklan seketika]