[iklan seketika]

Apr 11, 2013

curtain theme color

aritu dok excited nk cari kain langsir and theme color ape..and finally jumpa gak.dh beli dh pon.wakakaaa~ sgt pantas disitu..ko kalo bab2 cmni mmg laju je..cuba kalo blaja masak ke..blaja buat cake ke..hampeh~

memula plan nk cari kain kt kl..dh bgtau hubby soh temankn pegi kl..sbb ada terjumpa satu blog ni jual murah gileee!tp bila pk2 balik mcm jauh la pulak nak ke sana..lgpn mesti nak kena bersesak2..dengan jam lg..last2 aku terfikir nk ke nilai 3..ada surf tenet gak tgok testi diorg..ok gak kalo beli kt nilai 3 ni.lgpn tempat dekat2..senang nk survey harga.pilihan pn banyak..lg 1 reason nk ke situ je sbb rumah kakak kt nilai..so senang2 jela nk nyinggah ke sana..huhu.

so,seperti yg dirancang,nk buat plain curtain je.buat sendiri.bia simple2 udahlee..bajet pn x payah nk mahal2..aku target below rm10 per meter..nasibek aku pegi sorg je..laki mmg x nak ikot sebab tau bini dia ni cerewet yg amat..mmg x menyesal dia x ikot.kalo x aku yg jadi pressure dengan muke bengang dia nnt..hahahahaaa.mana x nya..agk2 dekat 20 kedai kot aku masuk nk cari kain n compare price..sampai masuk 2 kali sebab x ingat harga dia letak..gagagaa~

finally aku jumpa warna yg aku nak.walaupn x berapa nk sama dengan warna yg sepatutnya.n target below rm10/meter was achieved.ngeh3~ aku beli kt 2 kedai..satu ni murah je..lepas nego punya nego,dia offer rm8.50/meter..agaknya kecian tengok ibu mengandung jalan terhegeh2..;p dapat dua warna.tp lagi satu warna x ada kt situ.so aku cari2 jmp 1 kedai ni bagi harga rm9/meter..

finally mission completed!2 jam lebih jugakla aku round2 kat nilai 3 tu aje..perggghhhh~ nama pn dh cerewet.padan muka aku!

for sharing,harga murah tu bukan setakat terletak kt kedai tu..tapi depend on salesgirl/man yg entertain kita..kedai yg aku beli dapat rm9/meter tu aku datang balik nk tambah lg semeter je..bila tny salesman lain,dia kata rm10/meter.bengang aku.aku cakap tadi beli rm9 je.ni nk tambah lg semeter je..last2 dapat juga rm9/meter.huhu

tadaaa..ni la warna langsir aku setelah round selama dua jam lebih~ mana 1 ek 3 warna dari yg bawah ni yg aku beli? heee~

not exactly same..but lebih kurang la warna dia.nnt dh siap leh tepek warna yg sebenar..^.^

2 comments:

[iklan seketika]