[iklan seketika]

Aug 28, 2014

1st time MASAK UTK IN-LAW

aku sebenarnya x pernah masak pn utk famili aku..even famili in-law sbb aku rasa aku berapa nk confident nk masak utk org lain makan..wakkakakaaa.setakat tolong2 potong2..gaul2 dalam kuali tu mmg penah la!;p kalo setakat husband aku makan tu ok la sbb laki aku sumbat je pape aku masak..haha.kalo famili aku,mak yg selalu masak kalo balik kg or dia datang rumah kitorg!hihi.timaseh mak masakkn utk kami...^.^

so smlm in-law datang..bahan mentah ada ayam je..nak makan luar aku mcm mls nk keluar.tgok FIL pn mcm mls nk keluar..husband pn malas nk keluar..kata kat aku masak je laa..last2 aku masak ayam+sos tiram+cili padi..ITU SAHAJA!wakaka.pastu b4 tido semalam,sembang ngn husband kat atas katil, dia kata "u ingat kita makan berdua je ke,ada 1 lauk je....." sambil gelakkn aku..bila tadi aku cakap ngn chinese gal kat office aku ni ha yg aku masak ayam je,dia pon tergelak besoooo sbb aku masak tu je..bahaha~ ok!aku baru perasan aku x sepatut masak 1 lauk je..adehhh~ *MALU DI SITU!* tapi nk wat cmne..dh itu je lauk yg ada dlm peti ais.ikan,sayur sume tadak...huhu

P.E.N.G.A.J.A.R.A.N  (T.T)

2 comments:

  1. takpe la.. kan ada lauk tu je kat peti..
    kalau ada banyak, kite sebagai menantu mesti nak buat yang terbaik kan untuk family in law..

    InsyaAllah pasni akan ada lagi peluang masak untuk mertua.

    mertua saya orang Jawa, saya pun main masak jer, ntah kena ke tak la dengan tekak dorang.. hehehe.

    ReplyDelete
    Replies
    1. tq la cik hani kembalikn semangat sy!huhu.tu la pasal,dh ayam je ada kat dlm freezer tu..haha.nk buek cmno.janji dengar FIY sendawa tu dh kire kenyang la tu..hahahahaaa~

      Delete

[iklan seketika]