[iklan seketika]

Sep 27, 2013

start bayar CUKAI TAKSIRAN via maybank2u

masa aku pantang dulu ada received letter dari majlis daerah kuala Langat..surat CUKAI TAKSIRAN! dah bermula la episod membayar cukai rumah..nanti kena cukai indah water laa..cukai pintu cukai tanah segala bagai..(eh,cukai tanah ada kan?) time baca tu malas aku nak melayan sebab tgh pantangkn..malas nak pk benda lain selain anak..wakakkaaa.lagi berharap la laki aku akan settlekan. mana tau semalam abah aku cal dari kampong bgtau surat cukai sampai lagi..kata kena denda sebab lewat bayar cukai.haishhh~ dah kena penalty..wawawaa..kalo singgit dua x pe jugak.ni kena sampai rm20 hinggit!!mau kecik darah jugak tu.bagi la peluang kt org baru 1st time nak belajar bayar cukai ni..hihi.dlm 2nd letter tu abah aku cakap kalo lewat 15 hari dari tarikh surat tu,kena bayar denda lagi..mak aiii..gomen2..somangat nak kaut duit..hihi.nak sakit atinya kata jgn lewat 15 hari,masalahnya surat sampai pn hari ke 16 kot!!!dah expired.yg tu aku mls nak layan.so semalam aku dengan rakusnya survey apa cara paling cepat n mudah nak bayar cukai..rupa2nya boleh je nak bayar online.*kalo surat cukai kali pertama tu sampai pada masa yg sesuai,mmg dah awal2 aku bank in ajee..ish3~ ni nak share camne nak bayar melalui maybank2u..

1. select 'make one-off payment


2. choose 'assessment'



3. pilih la majlis daerah mana yg korg stay a.k.a majlis daerah mana yg korg nak bagi $$$..huhu


4. masukkan account number..tgok kat dlm surah yg dia bagi tu..


p/s: kalau korg x tau berapa ammount yg kena bayar,boleh ja nk call terus majlis daerah,pastu bagi alamat rumah korg..
sekian!harap dapar membantu...=))

1 comment:

  1. Terima kasih. Sangat berguna. Saya dah berjaya buat bayaran dengan cara ni.

    ReplyDelete

[iklan seketika]