[iklan seketika]

Sep 26, 2013

mula bekerja as working mother

harini dh hari ke-3 aku masuk keje as working mother..life style mmg totally different.haha..bgon pagi dah lagi awal,tido dah lagi lewat..n the most different environment is dah x ada dah masa nk lepaking kt depan tv mlm2 before tido..wakakakaaaa..
harini juga dah hari ke-3 anak kena duduk kat babysitter..huk3.sebelum tu,isnin lepas aku hantar half day je nk tgok mcmana dia kat situ.so far ok la kakak tu kata.dia pn kn kecik lagi x tau apa..anak pn jenis senang jaga,x selalu meragam.alhamdulillah la..frankly speaking mmg aku x rasa risau sgt kot bila hantar kt rumah akak ni.x tau napa.x ada la rasa sedih sgt nak tinggal kn dia sebab aku yakin akak tu dapat jaga anak aku dengan jayanya..haha.tp kalo dah tersurat takdir tuhan nk jadi sesuatu,tu aku x nak ckp apa2.just berserah dan bertawakal anak aku terpelihara dari perkara2 yg x sepatutnya..tipu la kalo aku x rasa rindu kt anak..bila dah nk abis office hour je,dah standby nk off pc..haha.on time,terus angkat beg cabuuutttt~~~;p
aku rasa beruntung la jugak husband pandai gak la nk uruskan anak..pagi2 aku yg pegi keje dulu.dia gerak lewat,and masa x tentu sukati nak keluar pkul brp..so selalu dia hantar 8+ 9+ am cmtu..before aku pegi keje,aku sediakn la beg nk bawa bs,botol2 ebm,susu ebm dah siap2 dlm botol kalo anak nangis before pergi bs..baju nk tuka before pegi bs pn aku dh sediakn..husband la yg tukarkan pampers n baju anak before hantar bs.sgt2 membantu..tq yangggg!!!mmmuahh.mmuaahh..*cium screen hp sesorg..haha*
so far,everything goes as planned..harap2 lepas ni lagi dipermudahkan olehNya..insyaAllah~


hari pertama baba salinkan baju..hihi.mak aku pesan before hantar anak pegi bs,biar anak wangi2 even x mandi lagi..huhu

No comments:

Post a Comment

[iklan seketika]