[iklan seketika]

Dec 7, 2012

alhamdulillah~tuhan permudahkan urusan ukhrawiku!

memandangkan hari ni hari jumaat makanya aku nak share yg ala2 islamic gituw~ hihi..*hari jumaat je ke ko macam nk jadi baik sikit??? @#$

aritu aku ada jengah a blogger ni punya blog..cite pasal tentative for her wedding day..nmpak mcm bagus la sbb dlm tentative dia ada selit time nak solat..tp kalo tengok experience aku,nmpak mcm x sempat or rushing kot nanti..

so kt sini aku nak share tentative yg aku buat.mmg THE MOST IMPORTANT THING yang aku pk masa kenduri tu nanti bukan x cukup door gift ke, makanan cukup ke, pengantin lelaki sampai on time ke..tapi BILA NAK SELIT waktu solat ZOHOR and ASAR..frankly speaking i'm not a PURE muslimah..hahaha..ade ke term cmtu??tp dlm keadaan aku yg x berapa nak bagus ni, aku mmg harap aku dpt tunaikan rukun islam ke 2 tu dgn jayanya..

so the first thing before aku decide nak buat pukul berapa ketibaan pengantin dlm kad, aku CHECK BILA MASUK WAKTU ZOHOR..masa aku kawen aritu pkul 1.03pm kot kalo x slh..so aku pn decide buat ketibaan pengantin pkul 1.30pm..why??
     1. ada masa sikit untuk aku solat zohor
     2. x clash dengan waktu azan time paluan kompang
     3. x terlalu lewat untuk solat asar nanti

mak andam dtg pkul 10am..so after mandi bagai,aku amik wuduk terus sambil berharap x keluar angin masa make up..wakaka~ and mmg aku x terfikir pn nk amik lelaki jadi mak andam aku!

so tup tap tup tap abis make up pkul 12+ cmtu kot.kawan2 pn dh ramai dtg masuk bilik pengantin..one of my officemate, chinese gal, dia nak salam sebab nak balik dh tp aku mintak mahap byk2 kt dia sbb aku kate aku ada wuduk,jap g nak solat..tp nasib baik dia mmg paham pn..huhu

pkul 1.05pm cmtu,aku pn dgn rakusnya tarik telekung pegi solat kt bilik lain sbb bilik pengantin dh ramai kawan2..huhu.akhirnya,alhamdulillahhhh~ lega sangat2 sbb perkara pertama yg plg aku risaukan dh settled..lps ni nk risau psal asar pulak..hahah~ make up??accessory??aku belasah je sarung telekung tu..janji tutup anggota yg sepatutnya dan sentuh dahi aku kt sejadah..

solat asar pulak aku mmg dh bajet2 masa..dipendekkan cerita, lepas sanding >> maka beradap >> photoshoot with famili >> outdoor

memandangkan ketibaan pengantin dh awal,pukul 1.30pm, so start outdoor shoot pn dpt la awal..dlm pkul 5 cmtu kot..masa nk keluar tu dh bgtau photographer nak location yg dekat2 je and paling lewat abis pkul 6.30pm..abg photographer tu setuju..this session ended at 6.30pm and smpai rumah around 6.45 cmtu...so kami sempat la nak solat asar...yahoooo~~~ alhamdulillah,tuhan permudahkan urusan ukhrawiku! nway,nak seribu daya, x nak seribu dalih...

so! kepada bride-to-be yang risau kengkangan waktu untuk solat, boleh la try ikut tentative aku ni..^.^

source: google

2 comments:

  1. complicated jugak wedding ko ni. hehe. teringat time aku dulu. luckily aku period time majlis aku. tapi kat tmpat aku, sanding pukul 12.30. by 3.30pm org kampung semua dah balik . so laki aku sempat solat zohor sblm asar. time majlis sebelah laki, sanding pukul 2, so mmg sempat zohor dulu.. hal2 solat ni mmg org buat ringan je~ tapi keberkatan tu yg kita cari

    ReplyDelete
    Replies
    1. huhu..tu la pasal.aku harap2 coti gak time kawen aritu,x yah nk pening2 pk.haha..tp nsbaik semua yg dirancang menjadi~

      Delete

[iklan seketika]