[iklan seketika]

Apr 4, 2016

full settlement utk EasyRHB

Skrg aku rs sgt gumbira sebab 1 lg monthly commitment aku dh tamat..haha..iyee!!!dlu aku pernah amik loan easyRHB atas sebab perkara yg x dpt dielakkan..hehe.mmg aku tau interest utk easyRHB ni kaw2 dia makan.haha.sbb aku rs nak guna duit cepat n aku rasa boleh nk settlekan cepat,thats why aku amik gak ERHB ni..tp malangnya plan aku x jadi..nk settlekan loan cepat x kesampaian.bln ni je aku rasa lebih kurang dh setahun setengah aku bayar monthly commitment.huhu.bila kira2 x brp nk byk kot aku settlekn total amount dia.haha.tu aku mmg x sabar nk bayar lumpsum.mls nk cite,ko bygkn la kalo aku bayar lumpsum skrg,dgn aku teruskn bayar bulan2 sampai habis,plus minus 5k kot beza.huk3.leh meraung terbang 5k gitu2 je.
SIMPLE nak buat pinjaman dan FAST nak makan duit anda.
Hahahahaha

Ok,tu mukadimah pasal hutang aku.haha
Skrg nk cite cmne nak buat fullsettlement utk ERHB ni..

1. Call ERHB(no.lain tau dgn bank RHB biasa tu) phone no.nya  1-300-22-3279

2. Tanya brp amount kalau nk buat full settlement.tiap2 bulan lain amount dia.so kalo plan nk settlekan bulan tu,so br tny.kalo nk settlekan next monthly,amount dia akan lain.

3. Mcm aku settlekan guna bank draft.aku pegi maybank buat bank draft..nnt cite kat entry sebelah cmne nk buat bank draft ^.^ dlm bank draft tu kena exact amount tau dgn loan korg tu.

4. Dh siap bank draft,pegi RHB bank yg warna biru tu..(selalu tulis RHB islamic bank)..amik nombor utk counter service..nk buat full settlement kena tru counter ye..jgn masukkn dlm atm machine lak.

5. Dah settle,lepas 3 hari (sebab nk kena tunggu bank draft tu clear 3 hari.sama mcm cek la) call balik ERHB(phone number kat no.1 tu) bgtau yg ko dh buat full settlement.

6. Dh siap2,dorg akan tny nk dapatkan surat (menyatakan yg ko dh abis buat bayaran.kiranya black n white ko dh settle hutang) ataupn just email je..

7. Pastu call insuran loan ni (ni la penyebab kenapa ERHB ni mahal monthly commitment dia.sebab kita bayar duit insuran gak.ada insuran yg wajib amik sepanjang tempoh kita meminjam.call dorg bgtau dh habis bayar hutang.so nnt dorg akan bgtau brp amount dorg kena pulangkn balik duit sepanjang tempoh kita bayar sebelum ni.

7. Settle!!! Bergumbira

*personally,for me ok je nak buat loan with ERHB if u confident dapat pulangkan balik lumpsum / buat full settlement dlm masa terdekat..

1 comment:

  1. Salam...
    Kena call insurance? Means yg Tokio Marine tu ke? Tp pihak bank tak inform sy apa2. Sy baru je buat full settlement 3 hari lepas. Perlu ke sy call pihak insurance tersebut?

    ReplyDelete

[iklan seketika]